tisdag 14 februari 2012

Våfflor på stora hjärtedagen

Lilla M har varit sjuk sedan i lördags, feber, förkyld med hosta. Och inte vill febern gå ner heller... Stackars liten. På Alla Hjärtans dag och allt...

Därför rotade jag fram våffeljärnet och överraskade med jordgubbar o glass. Det uppskattas alltid. Sanslöst gott, även om vårt moderna järn inte kommer i närheten av det gamla klumpiga järnet som vi till slut motvilligt fick skiljas ifrån. Det blir liksom inte den frasigheten, som sagt - inte ens i närheten. Eller är det någon som har ett trick?






Bara ett av mina hjärtan saknades, älskade J. Hockeyn vann över romantiken... Romantik och romantik... Han tycker att den här dagen bara är ett enda stort kommersiellt jippo påhittat av amerikanarna. Och vem kan säga emot honom...? Men blommor fick jag i alla fall av älskade gubben min. Kärlek.






Hur har ni haft det i dag?

Hjärtekramar från mig  

Tooodelooo,
~ Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar