lördag 14 april 2012

Dagens ring

Eller nja... Fredagens ring kanske jag skulle säga. Efter en bra dag i smedjan blev en sådan här kulig ring resultatet. Bland annat, jag hade en produktiv dag.



Jag har länge velat ha en sådan här ring, med stor kula, och nu blev det en sådan. Till mig. Ibland får man ta sig tid att gör något åt sig själv också. Ni vet hur det är med skomakaren och hans barn...


Det är så svårt att fotografera ringar på min egen hand. Mina händer är grova och ofta smutsiga. Svarta sorgkanter som inte riktigt vill låta sig tvättas bort. Smedhänder. Inte vackra men ack så använbara.





För att göra en sådan ring behöver jag bl a de här verktygen och en hammare.



En halva klar...




Underbara lördag. Nu hygger vi oss lite... 

Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar