söndag 22 april 2012

Green room

Vårt hemmakontor just nu. A green room...



Längtar tills alla de små plantorna får flytta ut i växthuset/trädgården. Det blir förhoppningsvis många tomater, gurkor, meloner, paprikor, basilika att skörda i sommar/höst.


Nu måste jag snart gräva potatisland. Det har ju regnat nästan varje dag den här veckan så jag har inte varit överdrivet sugen...

Jag har köpt en fiffig sak - en krukmakare. Går naturligtvis att göra såkrukor på annat sätt också men jag föll ändå för denna. Jag köpte den här.


Så här gör man...:







Det bästa av allt är att man bara kan plantera ut plantan som den är sedan när det är dags för det. Tidningspappret förmultnar. Enkelt och genialt. Bye bye plastkrukor.

Godnatt söndag!
A new day is rising...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar