söndag 20 maj 2012

Pelargoner o surdegar

I dag har vi bakat våra första surdegsbröd ever. Degen sattes igår, det är tvådagarsbak som gäller. Jag tackar Annika för att hon delade med sig av sin Mama-deg. Jag ska vårda den ömt.


Bröden ser riktigt fina ut, hoppas de smakar lika gott.



Mina pelargoner har varit lite sega men nu står de o blom. :) En tulpanpelargon som jag fått av snälla Charlotta i Cesars trädgård, rosa mårbacka och vit mårbacka. Bara älskar dessa.




Nu trädgårdsdax! Var på härliga Hörnsjöns plantskola i förrgår och köpte lite plantor. Jordgubbar, rudbeckia och stjärnflocka, favoriter i trädgården. Eftersom vi flyttade hit i vintras så jag går varsamt fram nu första säsongen, först se vad som dyker upp i rabatterna. Jag vill ha en gammaldags trädgård, rosor och lavendel tillsammans med mormorsblommorna. 

Ha en skön söndag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar