tisdag 31 juli 2012

Plötsligt händer det...

Jag blir så glad när folk tycker om det jag gör och ännu gladare blir jag klart när någon vill köpa mina smycken. Det ligger en stor känsla av tillfredsställelse i det.

Men ibland är det svårt att skiljas från sina saker. Vissa smycken ligger det mycket arbete bakom, många timmar och mycket kärlek i varje moment. Som den här ringen... det är längesedan jag gjorde den, den har hängt med ett tag.

Och så plötsligt händer det... ja, jag blir ju inte miljonär precis ... Men den rätta kunden kommer.

- Den här sitter ju som om den är gjord för mig, sa kvinnan som provade ringen.



Så skiljdes då våra vägar åt i dag, jag och min glänsande följeslagare. Och visst är jag glad... men ändå hugger det lite lite i hjärtat på mig. Konstig känsla. Det är ju bara en ring.


Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar