tisdag 1 januari 2013

Gott nytt år

2012 är avslutat och årets sista kväll tillbringades här hemma hos oss i gott sällskap av familjen S. Först kökssnack med baconlindade dadlar och parmesanknyten. Därefter till menyn:

Toast Skagen
Lammytterfile med rotfruktsgratäng
Vit chokladpannacotta med passionsfrukt

Alltsammans sköljdes ner med bubblor, rödtjut, sauternes, mera bubblor och whisky. Sa jag bubblor? Finbubblor och fulbubblor i en härlig blandning. Love them bubbles.

Raketer valde vi bort helt men två kinesiska lyktor lyckades vi skicka upp i den blåsiga och något blöta nyårsnatten.

I dag är det låg aktivitetsnivå i vårt hus. Wordfeud, Quizkampen, Den försvunna diamanten, Ivanhoe och pizza är det som gäller.

Årsbokslut:
2012 var inte mitt bästa år precis. Men inte sämsta heller. På en skala från 1 till 10 var det en 4:a. Jag ska inte grotta ner mig men det har varit många konflikter, kriser och känslomässiga strider för min del. Motvind mest. Lite medvind önskas i år, tack. Vågar man hoppas att 2013 blir en 10:a? Annars duger allt över 6 fint. Ja, all förbättring överhuvudtaget är välkommet. Rentav.

Var rädd om dig. Och om din vän. Kramas oftare. Le lite mer. Lev i ditt nu.

There's a crack in everything. That's how the light gets in. (L Cohen)

Gott nytt år!



Nyårsdukning. Before the bubbles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar